2009/11/10

the day i died

昨天無意間聽到Just Jack 的The day i died,實在是太擊中我的點了,從昨天下午到今天早上不停repeat。

我猜想感動我的是這首歌的MV,拍得很有質感,描述一個死去的男人重新又活過他生命中的最後一天。

這次要做得好一些。所以不趕著出門,抱抱小孩,幫秘書開門,遇見離職的討厭同事也可以幫忙撿掉落地上的紙片,給街上的藝術家一大把零錢,和每個人揮手打招呼。

當他再次死去,所有的群眾都為他鼓掌。這是人生中最美好的一天。

可惜影片沒辦法內嵌在這個頁面,有興趣的人請來這裡看影片。



JUST JACK - The Day I Died
我死去的那一天


Drag myself from my bed around 20 past 6
Get my kids up make breakfast 1 egg 2 toast 3 weetabix

把自己拖下床,大約六點過後二十分
叫醒小孩,做早餐,一顆蛋,兩片吐司,三份維他麥

And as I sit down I look up
And your standing in the doorway sun at your back
in my old brown dressing gown
Well no one can love you more than I love you now
but I

然後坐下,當我抬頭看
妳站在門廊,陽光在妳的背後
身上穿著我的棕色舊袍子
沒有人能像我此刻這麼愛妳
但是我

Gotta go running for the bus
Coat flying and i try not to miss it this time
But the drivers waiting and that's strange
Kids on the top deck quiet for a change
And theres no rain and no roadworks in the
Bus lane and all my hurts run away
And im smiling as I'm punching in

該走了,追公車
外套揚起,這次試著不要錯過
司機在等,但事情不對勁
孩子站在樓梯頂,安靜等待改變
沒有雨,公車道上沒有工程
我所有的傷都消失無蹤
我像被擊中一樣地微笑

The day I died was the best day of my life
Tell my friends and my kids and my wife
everything will be alright
The day I died was the best day of my life

我死去的那天,是人生中最美好的一天
告訴我的朋友,我的孩子,還有我的妻子
一切都會沒事的
我死去的那天,是人生中最美好的一天

Secretaries they got a smile for me
and the in tray on my desks almost empty
I get a memo from executive joe
saying Rob the gob is getting kicked out
for embezzling funds from the company account
and i'd be lying if i said i wasn't chuffed
cos i always hated Rob
and now they'll probably offer me Rob's old job

秘書對著我微笑
我桌上的文件盒差不多空了
從Joe 經理那拿到一份備忘錄
說是水手Rob 被fire 了
因為公司帳戶裡的錢少得可憐
如果說我不開心,那就是在騙人
我一向討厭Rob
而且現在他們搞不好要把Rob 本來的工作給我

And in the park at lunch
Theres no whinos on my favorite bench
none of that drunk chatter none of that greasy stench
and the scrawney little pigeons with the gammy leg
decide to dine from someone elses sandwich instead
and there's something about the city today
like all the colours conspire to overwhelm the grey
and this close to the fire I can feel no cold
but a rainbow halo around my soul

接下來在公園裡吃午餐
我最愛的長凳上沒有流浪漢
沒有醉話,沒有油膩的惡臭
鴿子跛腳又瘦小
決定跟別人換個三明治來吃
今天城裡發生了一些事
就像所有的顏色共謀戰勝了灰色
靠火這麼近,我一點也不覺得冷
但有個彩虹環繞我的靈魂

The day I died was the best day of my life
Tell my friends and my kids and my wife
everything will be alright
The day I died was the best day of my life

我死去的那天,是人生中最美好的一天
告訴我的朋友,我的孩子,還有我的妻子
一切都會沒事的
我死去的那天,是人生中最美好的一天

So I leave work get to the high street and i miss my bus
Should I wait for another no I can't be arsed
I begin to walk and rush hour crowd seem to part
Like the red sea, and im stopping at the offy
20 cigerettes and a 6 pack to relax me
And as I cross back over the street
I guess i never saw that taxi

下班,得去一趟街上,錯過公車
要等下一班嗎?不要我才不屈服
我開始走路,尖峰時刻的人群分開
像是紅海,我在小店停下
二十支香菸加上六包,讓我放鬆
當我穿過對街
我猜我沒看到那台計程車

The day I died was the best day of my life
Tell my friends and my kids and my wife
everything will be alright
The day I died was the best day of my life

我死去的那天,是人生中最美好的一天
告訴我的朋友,我的孩子,還有我的妻子
一切都會沒事的
我死去的那天,是人生中最美好的一天

沒有留言:

張貼留言